Monday, December 28, 2009

nasi lemak.. nasi lemak....

smlm ahad hari utk istirehat...
juga utk mengupdate blog.. wakakakaka...
pagi2 (x la pagi sgt) hubby p cari bekfes
pulang dgn 5 BUNGKUS nasi lomak weh!!!
untuk dimakan oleh 2 orang laki bini..

bile hubby sampai ke umah dan bgtau yg dia beli 5 bungkus...
aku plak "mak aih.. byk nye sape nk makan...??"
namun pabile ku tenung bungkusan itu...
"mak.. ape BESAU ngat nasi nyer bang??" bape inggit nih?
"singgit"...
adoi... ade juge yg jual ini macam ka???
walopun singgit, macam x berbaloi weh...
bek aku bedal yg rm2.50 tu puas gak ati...
ini beli 5 bungkus =RM 5 pun x cukup weh...

cekik darah betoi la peniaga skang...


bersainz sebesar tapak tangan aku ...
patut ukur dgn tapak tangan danial kan...



cube korang tgk tapak tgn tu besau mana...
imagine ler saiz nasi lomak tu... sape tapak tgn besau, sila tgk tapak tgn org yg kecik hek..

ni la saiznyer... nugget tu aku goreng...saja letak situ nak menunjukkan saiz nasi tu..
klo nk harap lauknyer.. xde makne la weh...
telur rebus yg dibelah 5 kot. sekeping timun (1/2 keping jer sebenarnyer)
dan sambal ciput ngat.. xde bilis pon..
nasi skali ngap trus abes...

4 comments:

d.a.m.i.q.u.l.a said...

hehe name pun singget.tapi kalo dah saiz nugget tu memang kecik.kene makan 2 bungkus baru kenyang;)

ibu izz said...

makan 3 bungkus pon lapo gak.. camno??

fizamior said...

biasela beb... tp kt kg hubby aku saiz camtu dia jual 60sen.. tp sedap woooo...aku mesti mkn 2bungkus..kihkih...

ibu izz said...

60 tu ampun gak weh.. ni singgit!
tuler payah dok putrajaya...
sumenyer mahal belaka..
kunun tempat elit la..
padahal ramai org gomen...
gaji pon bukanlah elit sgt..
sian yg anak ramai...
mane dgn cost of living kat sini..
adoi...