Tuesday, December 22, 2009

apa kata survey???

tadi kuterima panggilan dari 012345xxxx
mula2 macam malas je nak angkat...
sbb x appear nama.. tp angkat la gak..
owh, rupenyer girl tu nk wat survey..
dia dilantik sbg sykt yg jalankan survey..
namaku diperoleh daripada ANMUM sbb dulu penah redeem
digital ear termometer...
harusla aku redeem weh... marketprice ialah rm 200 lebey woo..
redeem pakai 6 scoop ANMUM je da dapat...
mmg amat berguna termometer tu...
dan accurate dgn yg doctor punyer....

story pasal survey yg girl tu nk wat kan...
macam2 la dia tanyer...
of course la pasal produk ANMUM kan...
yg menarik perhatian bile tibe part ini...:-
(x igtla sebijik2 ayat dia.. tp lebeh kurang camni la bunyinyer)

girl : berapakah umur anak puan?
aku : 1tahun 3 bulan
girl : adakah puan masih mengambil susu ANMUM?
aku : saya atau anak saya??
girl : akak ada minum ANMUM lagi tak? anak akak da setahun lebih kan.. akak da x minum kan ANMUM LACTA tu..
aku : dik, akak masih menyusu badan anak akak ye dik...
girl : oh.. ye ker??? anak akak da lebih setahun kan??
aku : ye dik.. dan akak masih minum ANMUM LACTA dan masih berikan susubadan pada anak.
girl : owh....

dan seterusnya bertanye lagi soklan2 lain...
dalam hati terdetik bangga bile menegaskan yg kumasih menyusukan ankku pada usia 1 tahun 3 bulan.
namun disudut lain...terdetik jua "pengetahuan ttg susuibu masih ditahap rendah dikalangan masyarakat kita".

sibaik girl tadi cepat2 tanyer soklan lain..
klo x, mau aku plak yg wat survey kat dia ttg "sejauh manakah anda tahu ttg penyusan susuibu??"
hihii....

4 comments:

ShArpRyZa said...

hai ash..saya pun dapat kolling dari anmum. Tahniah sehingga kini danial still menyusu badan. Saya juga menyusukan anak saya. kalo nk lebih info layari web www.sarakids.com

ibu izz said...

hi safriza...
tahniah jugak sbb masih BFkan anakmu
sudi2la jadi follower saye yer..
klik je butang follow tu hek..
erm.. nk tanyer la.. nama n muke awak ni macam penah dengar/tengok..
tapi dimana yer???

ShArpRyZa said...

apela ash ni..mybe awk tak kenal saya kot.Saye sekolah perimbun dulu..5A1 ngn syikin..huahuahua

ibu izz said...

owh.. mb x penah sama kelas kut..
tp klo da sama tingkatan , sama skolah musti la penah jumper kan...
saye kat SMP sampai form3 jer...