Monday, September 14, 2009

raya.. raya.. raya....

smlm dah 13 sept bersamaan 23 ramadhan.
pejam celik pejam celik.. hah? minggu depan raya???!!!
cepat papa jom tulun ibu kemas2!!!!
"hai selamat hari raya... kami semua ucapkan...lalala..lalala..lalala"
berlagu2 riang aku nyanyi sorang2 sambil tangan setia mencapai itu ini

"ijau"... hehehheh.. ampaian bajuku dipenuhi helaian yg berwarna itu..
tema tahun ni ijo!!!! tp kopiah danial ibu x beli lagi!!

ibu: papa, klu ibu x sempat beli nnt kite singgah temeloh hek!
papa : ok

hatiku berbunge2 sakura riangnyer...
raye thn ni ibarat aidlfitri pertama kami
sebabnyer thn lepas, aku slamat lahirkan danial 3 hari b4 raye!!!
so masa dalam kesyahduan aidilfitri tu aku dok fresh lagi berpantang
tp disebabkan gian nk beraya, sarung gak ler baju jubah merah menyala...
lengkap pakai stokin & slipar!!

(slipar dicampak ketepi sebentar utk sesi bergambar yer..)


mengimbau dialog tahun lepas;

ibu: papa, next baby papa kena makesure ibu x berpantang masa org sedap attend open house tau!!
papa : hehehheh!!! tgk la nnt. tp klo "TER" jugak, sori yer ibu....
ibu: wah!! papa mmg saje nak pekena ibu!! klo TER jugak, papa pun TERkena berpantang sama2 ibu tau!!!

tahun ni aku amat excited nak sambut raya!!!!!
beraya di umah mertuaku...
wuuwuwuwuwu.. petama kali beraya bukan bersama umi dan abah terchenta!!!!

2 comments:

Faizah said...

miahah, aku pon pertama kali gak nihhh, beraya ngn mertua

ibu izz said...

x kire dimana.. raya tetap rayer!!!
kekekkeke